Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Joyce Raaijmakers - WaarBenJij.nu Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Joyce Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Alicante

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Juni 2016 | Spanje, Alicante

Maandag 30 mei 2016 MADRID
De voormiddag besteden we onze tijd om het verdere verblijf in Spanje én onze terugreis naar Nederland te regelen. Woensdag 1 juni gaan we met de trein naar Alicante waar we een week vakantie gaan vieren aan de kust. Op woensdag 8 juni gaan we, per vliegtuig, terug naar Nederland. Omdat Eindhoven Airport vanwege onderhoud aan de start- en landingsbaan ruim 2 weken gesloten is, moeten we op Schiphol Amsterdam vliegen. Om de treinreis te boeken van Madrid naar Alicante, moeten we met de metro naar het immens grote treinstation van Madrid. Bij het ticketbureau van Renfe is een grote wachtruimte en je moet een nummertje trekken om op je beurt te wachten. Na een uur is ook de treinreis geregeld en gaan we met de metro weer terug naar de oude binnenstad. Hier gaan we aan een wandeling beginnen volgens het boekje en tussendoor op een terras. Een terras is wel het vermelden waard. De San Ginés chocolate bar is de beroemdste bar in Madrid waar churros met chocolade worden verkocht. Churros zijn gebakken deegstengels en die doop je dan in de pure chocolade. Wij bestellen één portie (= 6 stengels) want dit is best een machtig goedje. Na de rondwandeling komen we uit op de Plaza de San Miguel waar de mooie overdekte markt Mercado de San Miguel is. Dit is niet een overdekte markthal zoals wij die traditioneel kennen van Spanje maar een mooie overdekte culinaire markthal met uitsluitend kramen om te eten en te drinken. Het is er erg druk en gezellig en als wij 's-avonds na het eten nog even terug gaan is het nog druk en gezellig; de markthal is open tot 's-nachts 12.00 uur!

Dinsdag 31 mei 2016 MADRID
De gehele dag door Madrid gewandeld.

Woensdag 1 juni t/m 8 juni 2016 ALICANTE.
Als afsluiting van de camino, welke deze keer gepaard ging met veel natte hindernissen, verblijven we nog een week aan de zonnige kust van Spanje in de stad Alicante. Op 8 juni vliegen we naar huis waar we weer verwelkomd worden door veel vrienden, buren en familie. Ondanks dat we voortijdig gestopt zijn (na 614 km.) is deze camino weer een hele mooie ervaring geweest waar we erg van hebben genoten.

• 31 Mei 2016 - 14:16

Ab:

Het eind weer in zicht, en nu nog lekker een weekje in de zon? Hier is het matig weer, dus je mist niets.

• 31 Mei 2016 - 16:31

Jan En Cathrien:

Dag Piet en Joyce,

Geniet van een weekje luieren in Alicante. Je zit dan niet ver van onze zoon Jan.

Zijn adres vind je op de hun side: la huerta, Albatera. Wie weet !!

Veel rust en een fijn verblijf, Groeten/

• 31 Mei 2016 - 19:06

Ria Van Den Akker :

Hoi Piet en Joyce als jullie weten wanneer jullie precies aankomen in Amsterdam dan kan Gerard jullie wel ophalen Laat het maar weten groeten Gerard en Ria

• 31 Mei 2016 - 20:39

Frans Keijzers:

Geniet nog even en goede reis terug
    Frans Wilna

• 31 Mei 2016 - 22:43

Piet En Sjan:

Nou dat wordt een week van opdrogen en bekomen na al die regen. Daar zijn jullie wel aan toe. Geniet er maar van en tot volgende week.

• 01 Juni 2016 - 09:00

Dinie Romme:

Nog eventjes en jullie zijn er, geniet er maar van.
    we hopen dat jullie een beetje mooi weer mee brengen niet die regen die hebben we al genoeg gehad.
    Veel plezier nog. Doei Pieter en Dinieó

• 06 Juni 2016 - 20:44

Cor En Hilda:

Heel herkenbaar hebben wij ook gedaan in april.

Gr. Hico