Camino Via de la Plata - Reisverslagen van Joyce Raaijmakers - WaarBenJij.nu Camino Via de la Plata - Reisverslagen van Joyce Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Camino Via de la Plata

Piet en ik gaan voor de tweede maal een lange wandeling maken naar Santiago de Compostella in Spanje, nu echter niet van huis uit maar vanuit Sevilla, in het zuiden van Spanje. De "bewegwijzerde" route wordt de Zilverroute genoemd, ofwel Via de la Plata. Deze route wordt al vanaf de 11e eeuw gebruikt door pelgrims uit het zuiden naar Santiago en de afstand bedraagt ca. 1.000 km. De eerste voorbereidingen zijn reeds getroffen. We vertrekken op 20 april naar Sevilla en gaan vanaf 23 april starten met de wandeling. Zonder tegenslagen verwachten we 7 tot 8 weken nodig te hebben om deze 1.000 km. te overbruggen. Weken, waarin we hopen te kunnen genieten van de landschappen waar we doorheen zullen trekken, de mooie authentieke Spaanse dorpjes, steden en de lokale bevolking. We proberen jullie wekelijks op de hoogte te houden met een reisverslag en enkele foto's.